MIKADO
LOGO 500 3D
Logo 500 3D   Nowy model firmy Mikado LOGO 500 3D. Zupełnie nowa konstrukcja Ralfa Buxnowitz`a model który nie ma sobie równych w tej klasie helikopterów o napędzie elektrycznym, całkowitej zmianie uległa część centralna modelu tzw. mechanika. Teraz są to dwie połówki z uformowanymi przetłoczeniami, usztywnieniami oraz gniazdami pod łożyska które po skręceniu tworzą niezwykle sztywną a zarazem bardzo lekką ramę główną (całośc waży zaledwie 300g). Rama główna otrzymała specjalne umiejscowione gniazda w których teraz możemy montować serwa o rozmiarze standardowym, odpowiednie umiejscowienie serw zapewnia optymalne sterowanie tarczą i wyklucza popełnienie pomyłki przy montażu serwomechanizmów, układ sterowania tarczą to system 120 stopni CCPM.  
Głowica Logo
Logo 500 3D ma powieloną głowicę z wcześniejszych modeli spełnia on oczekiwania modelarzy pod kątem lotów 3D. Głowica ta ma mocniejsze okucia łopat ale co najważniejesz otrzymała nowe bardzo długie ramiona mikserów które spowodowały że możliwość skoku łopat została powiększona aż o 40% tak że okucia łopat mogą pracować od bardzo dużych minusowych kątów do bardzo dużych plusowych kątów, a zarazem ramiona te powodują że model jest bardzo precyzyjny przy niewielkich ruchach drążka sterowniczego.
 
Część centralna głowicy Część centralna głowicy z systemem wydłużonych ramion które umożliwiają dobieranie czułości sterowania głowicą.  
Tarcza sterująca Tarcza sterująca wykonana z duralu.  
Rama główna Logo 500 Rama główna modelu składająca się z dwóch połówek. Wewnętrzne przetłoczenia jak i zaokrąglone profile ramy wraz z trzema mostkami wykonanymi z duralu powodują że po skręceniu otrzymujemy ekstremalnie sztywną a zarazem lekką konstrukcję (300g). W ramie tej możemy mocować rury ogonowe o różnych średnicach 20, 22, 25mm a także poprzez zastosowanie dłuższej rury ogonowej oraz dłuższego paska zębatego możemy przekształcić model w LOGO 600  
Zębatka Logo 500 Zmianie uległ system napędu śmigła ogonowego, a sama zmiana polega na tym że zastosowano jedno duże koło pasowe pod trybem głównym wirnika co poprawia skuteczność napędu oraz eliminuje ilość części napędzających śmigło ogonowe.  
Zębatka Logo 500 Nowa zębatka w której tryby zostały uformowane w literę V taki profil zębów powoduje że mogą one przenosić znacznie większe obciążenia aniżeli zębatki tradycyjne. W zestawie LOGO 500 znajdują się standardowo dwa rodzaje tego typu zębatek. Pierwsza o module 0,5 druga o module 0,7 przeznaczona do bardzo mocnych silników typu Z-POWER i bardzo ostrego latania.  
Kabina Logo 500 Gotowa wytłoczka kabiny z pomalowaną szybą o wadze całkowitej 68g.  
Z-POWER Napęd dla najbardziej wymagających pilotów silnik Z-POWER 1150kv o mocy 2,3kW.  
Z-POWER 1150kv CENA: 500,-  
Kontronik JAZZ 80-6-18 Regulator obrotów o wydajności prądowej 80A pracuje w zakresie od 6 do 25V wyposażony w BEC
CENA: 656,-
 
Łopaty 500mm Łopaty wykonane z włókna węglowego "made in Germany" z profilem symetrycznym, długość 500mm. Wysokość okucia 12mm otwór mocowania śr.4mm. Łopaty szczególnie polecane do modeli z rodziny Logo 10, Logo 500, a także do śmigłowców Hurricane 550.
CENA 240,-
 
   
 

Dane technicze LOGO 500 3D:
               Średnica wirnika głównego: 1150mm
               Waga: od 2100g
               Przełożenia (Engine: Tail:) 8:69-15,38:1
               Akumulatory: NiMh 12-14 cel, Li-xxx 4S-8S

W zestawie znajduje się:
   Model Logo 500 3D do montażu
Potrzebne są:
   Sześcio kanałowe radio z odbiornikiem, 3 serwomechanizmy,
silnik bezszczotkowy, regulator obrotów, żyroskop oraz pakiet akumulatorów



  Cena za zestaw 1390,-
Cena za zestaw z silnikiem Z-POWER 1790,-
UWAGA Zestaw do samodzielnego montażu który nie zawiera łopat wirnika głównego


CENY PODSTAWOWYCH CZĘŚCI DO LOGO 500 3D:
Posiadamy wszystkie części serwisowe do helikopterów Logo 500 i logo 500 3D, ale ze względów technicznym podajmym ceny na części najczęściej potrzebynch.

1. Wał główny stalowy hartowany drążony podstawowy 48,-
2. Wał główny stalowy hartowany szlifowany drążony wzmocnione ścianki 86,-
3. Wałek w głowicy stalowy (spindel) nr. 2347 49,-
4. Pręt sterujący stalowy hartowany nr. 3039 37,-
5. Zębatka główna nr. 4094 moduł 07 153 zęby 55,-
6. Rura ogona cienkościenna 600mm 46,-
7. Podwozie nr 2495 (dwa pałąki) 46,-
8. Zębatka koła napędzającego śmigło ogonowe nr 0459 43,-
9. Statecznik pionowy nr. 2490 38,-
10. Statecznik poziomy nr. 2491 38,-
11. Pasek zębaty L-103D nr.2765 55,-
12. Pasek zębaty L-5003D 55,-
13. Wałek śmigła ogonowego stalowy hartowany szlifowany nr.2475 55,-
14. Wałek śmigła ogonowego stalowy -zwykły nr.2476 39,-
15. Popychacz śmigła ogonowego -węglowy nr.4095 48,-
16. Rama główna (jedna strona) L-5003D 95,-
17. Łopaty drewniane standard dł. 500mm 115,-



SERWIS ZDJĘCIOWY

Połówka ramy głównej skręcana na przelot śrubami M2,5


Gniazdo mocowania łożysk wału wirnika głównego.Proszę zwrócic uwagę na mocowanie łożysk, gniazda
ich są teraz integralną częścią ramy z dodatkowymi usztywnieniami które sprawiają że praca wału wirnika
głównego (obroty) są idealnie prostopadłe do zębatki atakującej silnika.


Gniazda serwomechanizmów (rozmiar standard) do sterowania pracą tarczy sterującej.


Nowe koło pasowe umieszczone bezpośrednio na wirniku głównym które napędza wirnik ogonowy.


W zestawie znajdują się dwa koła zębate o module 0,5 i 0,7.


W zestawie znajdują się dwa koła zębate o module 0,5 i 0,7.


Hartowany wał wirnika o ściankach grubości 1mm, takie wykonanie zapewnia bardzo dużą sztywność
a zarazem minimalną wagę (40g).


Przykładowy sposób umieszczenia regulatora.


Model z zamontowanym silnikiem Z-POWER o mocy 2,3kW.


Żebatka silnika z trybem głównym.


Sposób mocowania serwomechanizmów o rozmiarze standard.


Tarcza sterująca wykonana z duralu sterowana systemem 120 stopni.


Model po zmontowaniu.